
Bizonyos okok miatt a vírushelyzet felgyorsította az AI-k vállalatokban való integrálását.
Itt vannak a legfontosabb dolgok, amikre érdemes figyelni az elkövetkezendő évben, mesterséges intelligencia eszközök, képességek, etika és egyéb kulcsdolgok.
1. Az AI fejlődése nem fog lelassulni
2021-ben kulcsfontosságú dolog lesz a mesterséges intelligenciák elfogadása. ,,A vállalkozások elkezdték felismerni a mesterséges intelligenciá(k)ban rejlő lehetőséget“ – Mittal.
Ahogy a CIO lehetővé tette, hogy a nem-professzionális emberek elérjenek adatokat, úgy kell az AI-kat is széles körben elérhetővé és érthetővé tenni. Az AI sikeres demokratizálásához szükség van a kulcsadatokra, technológiára, tanulási stratégiára van szüksége egy decentralizált irányítási modell által támogatva.
2. Az AI saját magát fogja fejleszteni
2021-ben valószínűleg több alkalommal is fog olyan történni, hogy egy fennálló IT problémát az AI magától felismeri és esetleg megoldást is tudni fog a hibaelhárításhoz. Ennek köszönhetően az IT csapatoknak több erőforrásuk lesz a nagyobb és összetettebb projektek fejlesztéséhez, vagy hibák elhárításához.
3. Az AI struktúrálni fogja a nem struktúrált adatot
Az évben a nagyobb vállalatok érezhető mennyiségű tőkét fognak a mesterséges intelligenciáá(k)ba, hogy az rendezze az eddig struktúrálatlan adatokat, mint a képek, vagy e-mailek. Mi ezzel a cél? Az, hogy olyan struktúrált adatbázisok legyenek, amellyel sokkal hatékonyabban lehet dolgozni és automatizálni.
4. Az IT is pusholja az AI-t
2021-ben megfigyelhetjük az mesterséges intelligencia alkalmazását az informatikai szervezetekben. A szervezetek rengeteg előnyt fognak felfedezni az AI-kban, nem csak a termelésben/gyártásban, hanem a mérésekben és kimutatásokban is.
5. Érthető AI
Dave Lucas szerint egyre fontosabbá fog válni az, hogy az AI ne egy “fekete-doboz“ legyen, hanem sokkal inkább átláthatóbb, érthetőbb a nem laikusok számára is.
6. IT rendszerek exponenciális növekedése
Az elmúlt pár évben az IT rendszerek komplexitása exponenciálisan növekedett. A Forrester nemrégiben megjegyezte, hogy a gyártók olyan platformmegoldásokat választottak, amelyek több szakterületet egyesítenek – mint az infrastruktúra, alkalmazás és hálózat. Ahogy már említettük az IT csapatoknak ez nagyban kedvez, mert már meglévő analízisekkel tudnak dolgozni.
7. Kiterjesztett folyamatok
Az adatok és az AI fogja jelenteni azt a fölényt, ami az automatizálás és az innováció eléréséhez szükséges stratégia kidolgozásához szükséges. A kiterjesztett folyamatoknak köszönhetően a vállalkozások nagy lépést fognak tenni az optimalizáltság felé, legyen szó munkafolyamatról, vagy fejlesztésről.
8. A hangvezérelt AI felemelkedése
A távoli munkavégzés növekedése miatt az automata beszédfelismerés fontossága is előtérbe fog helyeződni. Nem csak az alkalmazottak számára lesz fontos, de az ügyfelek igényeit is gyorsabban fel lehet majd így dolgozni, ha a rendszer tudja kinek kell továbbítani az igényt, vagy esetleg megoldással is tud szolgálni a kérésre.
9. Az AI és a felhőszolgáltatás összenő
A mesterséges intelligencia szignifikáns részt fog kivenni a felhőszolgáltatásokból és azok adaptálásából. A felhő monitorozása és menedzselése.
10. AI etika és szabványok
Az AI által menedzselt érzékeny adatok miatt a mesterséges intelligencia etika egyre fontosabbá fog válni, hogy az adatokat a szoftver úgy kezelje és képviselje, mint az a vállalkozás “kódexe“ alapján elvárható.