Zökkenőmentes biztonság a pilóta nélküli közlekedésben

Taiwan Taoyuan International Airport (TPE) egyike az öt legforgalmasabb nemzeti járatokat indító tajvani repülőtérnek. Tavaly a TPE 34 millió utast szolgált ki és ezzel a 11-dik legforgalmasabb nemzetközi utas szállítással foglalkozó vállalat a világon. TPE rendelkezik két terminállal, mely mintegy az utasok felét szolgálja ki. Egy átfogó közlekedési rendszer jött létre a repülőtéren az utasok szállítására a repülőtér és a terminál között. Ez a vonatokat, buszokat, taxikat, és az embereket mozgató rendszert (PMS), ismertebb nevén a Magasvasutat (skytrain) foglalja magába.

 

magasvasut

 

Magas színvonalú biztonsági rendszer szükséges a pilóta nélküli közlekedési rendszerhez

 

A magasvasút egy teljesen automatikus vonatrendszer, mely a TPE két terminálja között fut. A PMS konstrukcióhoz eredetileg leutánozták a Civil Aeronautics Administration 1997-ben, majd ezt követően elkészült az együttműködés a kínai Engineering Consultants Inc.-vel , a japán Niigata TranSys Co., Ltd., és Tajvani Rapid Transit Corp vállalatokkal. A PMS-t hivatalosan TPE-n 2003. Január 18-án indította el.

 

A PMS két párhuzamos pályából áll melyek mindegyike kétirányú közlekedést nyújt. Egyetlen kocsi áll rendelkezésre az északi pályánál az utasoknak. A déli pálya szolgálja ki a légitársaságok utasait és a lakosságot, akiket a platform és a kocsik választanak el egymástól. A minden évben egyre növekvő utasok száma miatt a pilóta nélküli közlekedési rendszerben a vasúti kocsik biztonsága hatalmas probléma. Így a TPE megbízta a Vivotek termékek forgalmazóját, az Apogeart és a rendszerintegrátor Plusteket, hogy tervezzenek egy megoldást a TPE biztonsági igényeinek megfelelően.

 

Átfogó megoldás mobil környezetbenvasuti-kamera

 

 

 

Figyelembe véve az emberek hatalmas tömegét egy nemzetközi repülőtéren valamint azt a tényt, hogy speciális termékek szükségesek mobil környezet felügyelete esetén, az Apogear és a Plustek egy átfogó megoldást terveztek a 10 legkorszerűbb kamerával.

 

Egy sor hardver és szoftver összehasonlítást végeztünk, hogy megtaláljuk az ideális eszközt. A Vivotek MD8562 Mobil Dome hálózati kamera felülmúlta az elvárásainkat és élen végzett a termékek versenyeztetésekor. Így a MD8562 lett kiválasztva a magasvasúton.

 

Az MD8562 egy dome hálózati kamera kifejezetten mobil alkalmazások megfigyelésére alkalmas, mint a vonatok, buszok, és egyéb járművek. Ez a kamera EN50155 szabvánnyal rendelkezik, mely ellenáll az ütésnek és a rázkódásnak. A kamera egy vandál biztos (IK10 szabvány) és időjárásálló (IP67 minősítés) házban kapott helyet, hogy a legzordabb környezeti viszonyoknak is ellenálljon. Maga a kamera egy 2 megapixeles CMOS érzékelő segítségével képes befogadni 1080p @ 30 fps Full HD videót. Támogatja a valós idejű H.264, MPEG-4 és MJPEG tömörítési technológiát, hogy a részletes képek méretét csökkentve megőrizze az értékes hálózati sávszélességet.

 

A nagy látószögű fix objektív és WDR Pro technológia hatványozottan növeli a kamera látóterét, és képes megragadni az apró részleteket különösen világos, nagyon sötét, vagy változó fényviszonyok esetén. Ennek köszönhetően az MD8562 Mobil Dome hálózati kamera tökéletesen képes figyelemmel kísérni a magasvasút vagonjait.

 

Mióta bevezettük az új felügyeleti rendszert 2014 augusztusában, kézzelfogható erőlépés figyelhető meg a PMS biztonságosságában. A kamerák, amik be lettek szerelve a vasúti kocsikba zökkenőmentesen működnek a repülőtér hálózati videó felvevő egységeivel, hogy részletes jó minőségű felvételeket készítsenek. További együttműködést tervezünk a repülőtér többi szakaszainak biztonsága érdekében” nyilatkozta a repülőtér üzemeltetője